Skip to content

מיהו הסקסוהוליסט ומהי מפוכחות מינית?

אנחנו יכולים לדבר רק בשם עצמנו. ניתן להבין את האופי הייחודי של סקסוהוליסטים אנונימיים באופן הטוב ביותר לפי המונח שאנו מכנים ‘הסקסוהוליסט’

הסקסוהוליסט הוציא את עצמו מכל ההקשר של טוב ורע. הוא או היא איבדו שליטה, אין להם יותר את הכוח לבחור והם אינם חופשיים להפסיק. התאווה הפכה ל- התמכרות.

המצב שלנו הוא כמו של האלכוהוליסט שאינו מסוגל לסבול יותר אלכוהול וחייב להפסיק לשתות לחלוטין אולם הוא לכוד ואינו יכול להפסיק. כך זה עם הסקסוהוליסט, או עם שיכור המין, אשר אינו יכול לסבול תאווה יותר אולם אינו יכול להפסיק.

כך, עבור הסקסוהוליסט, כל סוג של מין עם עצמו/ה או עם שותפים שאינם אשתו/בעלה הוא ממכר והרסני באופן הולך ומחמיר.

אנו רואים גם שתאווה היא הכוח המניע מאחורי מימוש הדחף המיני הכפייתי שלנו, ומפוכחות אמיתית כוללת ניצחון גובר והולך על התאווה.

מסקנות אלו נכפו עלינו בכור ההיתוך של החוויות וההחלמה שלנו; אין לנו כל ברירה אחרת. אולם מצאנו שקבלת עובדות אילו היא המפתח לחופש שמחה אושר שאחרת לא היינו יכולים להכיר לעולם.

זה ירתיע ואמור להרתיע מתעניינים רבים אשר מודים באובססיה או בכפייתיות מינית אך פשוט רוצים לשלוט בה וליהנות ממנה, כפי שהאלכוהוליסט רוצה לשלוט בשתייה וליהנות ממנה. עד שלא נדחפנו לנקודה של ייאוש, עד שבאמת רצינו לעצור אך לא יכולנו, לא התמסרנו לתוכנית החלמה זו.

סקסוהוליסטים אנונימיים נועד לאלה היודעים שאין להם כל ברירה אחרת חוץ מלהפסיק, וטובתם האישית הברורה חייבת לומר להם כך.

© 1989, 2001 SA Literature
Reprinted with permission of SA Literature