Skip to content
דף הבית » סיפורים » שלום לחבר החדש

שלום לחבר החדש

    שלום לחבר החדש,
    ברוך הבא 
     

    אני לא מכיר אותך ולא יודע מה עברת בחיים, אבל אם תזדהה עם מה שתשמע ממני או מחברים אחרים פה יכול להיות שאתה כמונו ושהתכנית יכולה לעשות בשבילך את מה שהיא עשתה בשבילנו. מומלץ להגיע לשישה מפגשים לפחות כדי להיות בטוח.

    אני נשוי טרי, וכל החיים הרגשתי שמשהו בי שונה ולא בסדר. אף פעם לא הצלחתי להזדהות עד הסוף עם אנשים ולהרגיש שייך בשום מקום, ותמיד ניסיתי להבין מה הבעיה שלי ואיך לפתור אותה מהשורש.

    ניסיתי בשיטת תרופות פסיכיאטריות, מטפלים, מטפלות, סדנת נשימות, סדנת כתיבה, מעגל גברים, מטפלת רוחנית, טיפול זוגי עם אמא שלי, וכנראה עוד כמה שאני לא זוכר.

    הייתה תקופה לפני כמה שנים שהיו לי שלושה מפגשים טיפוליים בשבוע. התעניינתי מאוד ברוחניות ובפילוסופיה, בכל מיני שיטות מדיטציה לעבודה עם נשימה ומודעות.

    מאוד קיוויתי שהשינוי בחיי יבוא משם, אבל החיים שלי פשוט לא השתפרו. למדתי לאט לאט איך לתפקד קצת יותר טוב, להחזיק עבודה ודירה כי הייתי חייב, אבל את המועקה שליוותה את חיי בכל רגע – לא הצלחתי אפילו להגדיר ובטח שלא לפתור.

    החלפתי כמה בנות זוג בחיים ותמיד הרגשתי שהזוגיות לא בריאה, שאני איכשהו תמיד משקר בהרגשה שלי. היו רגעים טובים, עמוקים אפילו, ורגעים קשים עד קשים מאוד, אבל לצד הכל הייתה הרגשה עמוקה שמשהו בבסיס – לא טוב, לא אמיתי. זה תמיד הפריע לי מאוד ותמיד האמנתי שהבעיה היא שעוד לא מצאתי את האחת שאיתה אוכל להיות בזוגיות בלי להרגיש שאני מרמה.

    אנסה לשתף על התהליך שעברתי עם נושא התאווה והמיניות בחיים, ועל איך הגעתי לסקסוהוליסטים אנונימיים ולשיטת ה-12 צעדים, לפני כן חשוב לי להבהיר שאני לא מדבר בשם התכנית בשום אופן, אני רק משתף בחוויה שלי ואיך התכנית עזרה לי.

    בחטיבה נחשפתי לפורנו ולאוננות, זה רץ חזק בין הילדים בשכבה, וכשהתחלתי עם זה הרגשתי  שגיליתי את אמריקה, החיים שלי בדיוק התחילו להפוך למאוד מפחידים ולא נוחים, כשהייתי ילד קטן הכל זרם חלק והרגשתי הכי פתוח ושמח בעולם, ופתאום הבנים בשכבה גבוהים ועם זיפים ומשווים שיערות בבית שחי ואני נמוך ובודד, פתאום הבנים נהיים שריריים וחטובים ומושכים תשומת לב מהבנות ואני שמנמן וסופר חיבוקים שאני מקבל מבנות בבוקר.

    פתאום ההורים שלי מתחילים לצעק עלי ואני קולט שהם לא באמת מבינים מה עובר עלי ושאני לא יודע איך להסביר להם. פתאום הלימודים נהיים קשים ואני מרגיש בלחץ, קיצר, כל המציאות מתחילה לסגור עלי, ואני לבד, והנה מופיעה תרופת הפלא רבת העוצמה – האוננות. האוננות גרמה לי להרגיש לכמה רגעים ספורים שהחיים שלי מדהימים. שהכל פשוט נפלא ושאין שום בעיות במציאות שלי. זה באמת הרגיש כמו קסם כלשהו. 

    בהתחלה אוננתי עם פנטזיות, הייתי מדמיין סקס עם נשים, ואז הייתי מאונן עם תמונות ארוטיות, ואז הגעתי כמובן לפורנו. ה״תרופה״ הזו ליוותה אותי בחטיבה, בתיכון, בשירות הלאומי, ובחיים שמאז. 

    לאט לאט נהייתי נואש לתאווה יותר ויותר, בכל מצב חברתי בו הייתי, כל פעם שהלכתי לרחוב, למסעדה, לבית ספר, לארוחות משפחתיות, להופעות, תמיד חיפשתי את התאווה בכל אחת ואחד שראיתי, בלי הבדלי גזע דת גיל ומין.

    במקום להתמודד עם המציאות ולבנות כישורי חיים שהיו נחוצים עבורי כאדם – כמו יכולת ויסות רגשית, הבנה פיננסית, רכישת מקצוע, טיפוח מערכות יחסים וכישורים חברתיים, ועוד – פשוט הייתי בורח לתאווה כל פעם שהרגשתי לא נוח. והבריחה הזו הותירה אותי עם בדידות איומה, ועם הרגשה חזקה של חוסר יכולת התמודדות עם החיים, חוסר יכולת לאהוב, וחוסר יושרה. 

    נהיה לי קושי להביט לאנשים בעיניים, ולראות את עצמי במראה. 

    כשבת זוג שלי ואני עברנו לירושלים לפני שנה היא הבהירה לי שאם ההתמכרות שלי לתאווה לא מטופלת כראוי היא תעזוב אותי, וככה הגעתי לס.א. בהתחלה שבאתי לפה הייתי מפוחד וסקפטי מאוד שזה בשבילי, ולאט לאט התחלתי להבין על מה מדובר, והתחלתי להרגיש ולחוות את הניסים שההחלמה מציעה בשיטת 12 הצעדים. 

    האמת, היום אני מציין בשמחה ובאסירות תודה ענקית חצי שנה של ‘ניקיון’ מאוננות ופורנו.

    בחצי שנה הזו המצב בזוגיות שלי רק הלך והשתפר, פעמים רבות אשתי עוצרת לציין כמה שהיא מאושרת ואסירת תודה על המקום בו אנו נמצאים היום תודות לס.א ולצעדים, איזה פער עצום בין פעם להיום, היא גם התחילה תהליך בס.אנון (קבוצה לבני ובנות זוג של מכורים למין). 

    עדיין יש לא מעט קושי וכאב בחיי, אבל אני מתמודד איתו, ואני גדל בכל יום שעובר. עם הגדילה מגיע אושר ועונג חדש לחיי, בריא, אמיתי, ומקרב.

    כיום תודות לתכנית יש לי סט אדיר של כלים ושל חברים שלאט לאט מרגישים לי יותר כמו אחים בלב, יש לי ספונסר שמלווה אותי בדרך, ויש לי חיבור לכוח עליון אוהב שתמיד עוזר לי ורוצה את הטוב ביותר בשבילי ובשביל כולם. 

    מאחל לך בהצלחה בכל דרך שתבחר,
    אשמח לפגוש אותך בקבוצות שלנו, בטוח שתמצא שם כמו שאני מצאתי חברים שישמחו לעזור לך.

    אנחנו כאן יחד כי רק יחד נצליח!

     


    הערהכל הנאמר כאן הוא מעולמו ומניסיונו כוחו ותקוותו של הכותב בלבד. עם זאת שהכותב הולך בדרך תכנית 12 הצעדים, אין הנאמר כאן מייצג את תכנית 12 הצעדים. הכותב לא מייצג את תכנית 12 הצעדים הוא הולך ומיישם את התכנית. וכל הנאמר כאן זהו דעתו שלו בלבד.