Skip to content
דף הבית » סיפורים » גמילה מפורנוגרפיה – איך נגמלתי מפורנו ומאוננות… ומאיבוד החיים שלי

גמילה מפורנוגרפיה – איך נגמלתי מפורנו ומאוננות… ומאיבוד החיים שלי

    קצת רקע

    בעידן הדיגיטלי של היום, פורנוגרפיה הפכה לנגישה יותר מתמיד, דבר שהוביל לעלייה בשימוש בפורנו. בתקופתי כשאני התחלתי להתמכר לפורנוגרפיה האינטרנט היה עוד בחיתוליו. להוריד תמונה במודם לקח נצח וגם הנגישות שלי כילד בן 12 לתכנים מהסוג הזה הייתה מוגבלת.

    לא ידעתי איפה אני יכול לקבל את ה”מנה” שלי. היום, הכל הרבה יותר קל, בלחיצת כפתור אפשר להגיע לעולם שלם של תמונות, סרטוני וידאו ברזולוציה גבוהה, צ’אטים מכל מיני סוגים, סיפורים. בעצם הכל! המהירות שאפשר להתרסק היא הרבה יותר מהירה מאי פעם בהיסטוריה האנושית.

    אצלי התהליך היה הרבה יותר איטי. אולי אתם יכולים לשמוח שהיום הכל מהר. כי גם למצוא את הפיתרון הוא הרבה יותר מהר ונגיש מפעם. היום יש קבוצות של 12 צעדים בהרבה יישובים בארץ מה שפעם לא היה קיים בכלל. יש היום גם הרבה חברים שהחלימו ונותנים שירות. הרבה ספונסרים. בקיצור, צריך רק לבוא ולקחת.

    וזה גם לא דבר קל, אני יודע. כמה זמן ידעתי שקיימות הקבוצות והתביישתי להושיט יד ולבקש עזרה. הרבה יותר מידי. אולי אם הייתי מתעורר קודם, או אם אלוקים היה מעיר אותי קודם הייתי אולי יכול לחסוך הרבה כאב. היום כשאני מסתכל על הדרך בה פעלתי באמת שאני לא מבין אותה. נכון שבפעם הראשונה שהגעתי לקבוצה פחדתי מאוד. הייתי אחוז בהלה. אבל היום זה המקום הכי רגוע בעולם. זה המקום היחיד שאני מרגיש בו שלווה.

    התמכרות לפורנוגרפיה עלולה להוביל לבעיות רבות, כולל בעיות במערכות יחסים, ירידה בתפקוד יומיומי ושחיקה רגשית. שיטת הצעדים, שנוסדה במקור עבור אנשים המתמודדים עם התמכרות לאלכוהול, מציעה דרך מקיפה ואפקטיבית לגמילה גם מהתמכרות לפורנוגרפיה, לאוננות, למין ולכל סימפטום אחר של המחלה שלי.

    אני כותב בלשון זכר, כי זה מי שאני. אבל יש גם מכורות לפורנוגרפיה, אולי פחות מאשר גברים אבל ממה שבדקתי במחקרים שנעשו המספרים של מכורות למין רק עולה עם השנים. והן סובלות לא פחות מגברים ואולי אף יותר.

    בכל אופן בתכנית 12 הצעדים יש גם מקום למכורות לפורנו וכו’ ואם זה המקרה שלך אז אני יכול להבטיח לך שתמצאי בקבוצה מישהיא שתהיה מוכנה להקשיב ולעזור לך. יש בתכנית חברות מקסימות שישמחו לקבל אותך ואני מבטיח לך שהן רק מחכות לבואך.

    מהם הנזקים שיכולים להיווצר כתוצאה מהתמכרות לפורנוגרפיה ואוננות כפייתית:

    התמכרות לפורנוגרפיה יכולה להוביל לבעיות חמורות במערכות יחסים. השוואה בין בני הזוג לבין תוכן פורנוגרפי, יצירת ציפיות לא ריאליות ודימיוניות בקשר ליחסים, דרישות מוגזמות ולא מציאותיות מבת הזוג שלך, אי כבוד ופגיעה בה ובעצמך כתוצאה מכך. זה יכול לגרום למתח, ניכור וריחוק רגשית בין בני הזוג. ולהרוס לך את הזוגיות חד וחלק.

    צריכת פורנוגרפיה מרובה יכולה להוביל לבעיות בתפקוד המיני, כמו ירידה בחשק המיני וביכולת להגיע לסיפוק מיחסים טבעיים כפי שמתקיימים או צריכים להתקיים במציאות. זה עשוי לגרום לבעיות בזיקפה או לירידה בחוויות מיניות עם בת הזוג.

    האוננות הכפייתית והתמכרות לפורנוגרפיה עלולות להוביל לירידה בהנאה מהחיים, תחושת אשמה או בושה. זה עלול לגרום להיווצרות רגשות של בדידות וחוסר ערך עצמי וברצון למות פשוטו כמשמעו. היום הבעיה שלי זה לא ההתמכרות עצמה, גם לא הדיכאון, אלא הרצון למות שבאה בעקבותיה.

    התמכרות לפורנוגרפיה יכולה להשפיע על תחומים נוספים בחיים, כמו עבודה ולימודים. אנשים עלולים להימנע מהתחייבויות ולבזבז זמן רב בחיפוש אחר תוכן פורנוגרפי. לבזבז כספים רבים על כל מיני שירותי זנות למיניהם. להפסיד כל מה שיש להם ואין להם ולהיכנס לחובות. עצוב לי לומר לכם, אבל אין לכך למעשה סוף טוב משום בחינה שהיא.

    אני הגעתי לתכנית 12 הצעדים דרך חבר שהכיר אותי ופשוט הביא אותי לקבוצה. אני סמכתי עליו ופשוט הלכתי אחריו. השאר כבר היסטוריה. הגעתי לתכנית כבר בתחתית, איבדתי כל מה שאפשר לאבד בעולם הזה חוץ מאת החיים עצמם. והתכנית הזאת היא דרך חיים. היא דרך חיי כיום ואני מתקדם בה לאט לאט אבל יש בה תקווה גדולה. ככל שאני הולך בה אני מתקדם. בכל אופן ברמה הבסיסית אני נקי היום יותר ממה שהייתי אי פעם בחיי. יש לי עוד הרבה דרך ללכת ולהתקדם ואני מקווה שאלוקים יהיה בעזרי להמשיך בדרך.

    תכנית הצעדים מבוססת על העקרונות של הכרה, שינוי אישי ותמיכה קבוצתית. הצעדים מתמקדים בעבודה על עצמנו, בקשת עזרה, אמונה באלוקים ככוח שגדול ממני ויכול להחזיר לי את השפיות שאיבדתי, ובקבלה של תמיכה מעמיתים.

    הצעדים המרכזיים בתהליך הגמילה כפי שאני רואה אותם, הם:

    הכרה בבעיה הצעד הראשון מציע לזהות ולהכיר בכך שהשימוש בפורנוגרפיה הפך לבעיה קשה שיש לה השלכות שליליות על חייך שאיבדת את השליטה על חייך.

    קבלה של עזרה: הצעד השני כולל את קבלת ההחלטה להיעזר בכוחות חיצוניים ובתמיכה של חברים וספונסר שיעזור לך בדרך.

    האמונה בכוח עליון: הצעד השלישי כולל את האמונה בכוח עליון, שיעזור לך להתמודד עם ההתמכרות ולהחזיר לך את השפיות שאיבדת וזה הדבר המרכזי!

    חיפוש עצמי: הצעד הרביעי מבקש ממך לבצע חיפוש פנימי נרחב כדי להבין את המקורות להתמכרות ולפגמים האישיים שלך.

    התוודות: הצעד החמישי כולל את ההתוודות בפני עצמך, לפני אלוהים ואדם אחר על כל הטעויות והכישלונות.

    הכנה לתיקון: הצעד השישי מתמקד בהכנה לתקן את כל הפגמים והטעויות שלך.

    בקשת עזרה בתיקון: הצעד השביעי כולל בקשה מהכוח העליון לסייע לך בתהליך השינוי.

    רשימת נזקים: הצעד השמיני מבקש ממך להכין רשימה של כל האנשים שנפגעו ממעשיך ולהיות מוכן לפצות אותם.

    תיקון הנזקים: הצעד התשיעי מתמקד בבקשת סליחה ממי שפגעת בו, כל עוד הדבר היה ניתן להיעשות.

    בקרה יומיומית: הצעד העשירי מציע לקיים בקרה יומיומית על ההתנהגות שלך ולתקן טעויות באופן מיידי.

    שיפור רוחני: הצעד האחד עשר כולל חיפוש מתמיד של קשר עם הכוח העליון דרך תפילה ומדיטציה והכוונה ממנו מה לעשות.

    עזרה לאחרים: הצעד השנים עשר עוסק בהעברת ההבנה שלך והעזרה לאחרים שמתמודדים עם בעיות דומות. מבחינתי זה באופן כללי פשוט לעזור לכל מי שאני יכול לעזור.

    איך זה עובד?

    הצעדים מספקת מסגרת שמנחה את המתמודדים בתהליך של שינוי. התהליך כולל הכרה בבעיה, תהליך תיקון אישי, תמיכה קבוצתית והעברת הידע לאחרים. התמדה בשיטה זו יכולה לסייע בשיקום עצמי ולמנוע חזרה להרגלים הישנים.

    הצטרפות לקבוצות תמיכה יכולה להיות חלק חשוב בתהליך. קבוצות אלו מספקות מקום בטוח לשיתוף חוויות, קבלת עידוד ולעיתים גם לקבלת כלים פרקטיים להתמודדות עם ההתמכרות.

    הגמילה מפורנוגרפיה בעזרת שיטת הצעדים מציעה גישה מקיפה להתמודד עם ההתמכרות לפורנוגרפיה, לאוננות כפייתית ופנטזיות והצורך לברוח ולהתנתק מהעולם. השיטה מספקת כלים ותמיכה הנדרשים לשינוי הרגלים והקניית ערכים חדשים, ויכולה להוביל לשיפור משמעותי באיכות החיים ובמערכות היחסים של האדם המתמודד.

    אם אתה מרגיש שהפורנוגרפיה שולטת בחייך, ייתכן ששיטה זו יכולה להוות צעד חשוב בדרך לשינוי. היא יכולה לעזור לך לפחות כפי שהיא עוזרת לי. אני חיפשתי במשך עשרות שנים פיתרון ולא מצאתי עד שהגעתי לתכנית. אז אולי התכנית הזאת יכולה להציל לך את החיים כפי שהיא הצילה אותי.

    הבדלים בין גמילה מפורנוגרפיה בשיטת הצעדים לבין גמילה בדרכים אחרות

    ההתמודדות עם התמכרות לפורנוגרפיה יכולה להתבצע בדרכים רבות, וכל שיטה מציעה גישה שונה. שיטת הצעדים, שפותחה לראשונה עבור התמכרות לאלכוהול, מתבלטת בגישתה המקיפה והמשולבת. הנה כמה הבדלים עיקריים בין גמילה בשיטת הצעדים לבין שיטות גמילה אחרות ולמה שיטת הצעדים עשויה להיות עדיפה:

    שיטת הצעדים:

    גישה הוליסטית – שיטת הצעדים מתמקדת בגישה הוליסטית הכוללת את כל תחומי החיים של המתמודד רגשיים, רוחניים וחברתיים. היא כוללת עבודה פנימית, הכרה בבעיה, תיקון עצמי, ותמיכה קבוצתית.

    תמיכה קבוצתית – אחד היתרונות הבולטים של שיטת הצעדים הוא התמיכה הקבוצתית. הקבוצות מספקות סביבה בטוחה לשיתוף חוויות, קבלת עידוד, וסיוע ממשתפים שחוו חוויות דומות.

    עבודה על עצמי – השיטה מדגישה את העבודה הפנימית והשינוי האישי, כולל הכרה בפגמים אישיים, התוודות, ותהליך תיקון עצמי. זהו תהליך מעמיק שיכול לסייע לשינוי יסודי ולא רק לסילוק הסימפטומים.

    כוח עליו – השיטה מתייחסת לצורך בכוח עליון או תמיכה חיצונית, מה שמספק מקור לתקווה ולכוח נוסף להתמודד עם ההתמכרות, גם אם לא מדובר בכוח דתי אלא בקונספט של תמיכה חיצונית.

    עזרה לאחרים – הצעד השנים עשר עוסק בהעברת הידע והעזרה לאחרים, מה שיכול לחזק את התחייבותך ולהעניק תחושת משמעות ותכלית.

    שיטות גמילה ממין:

    תמיכה מקצועית בלבד: שיטות רבות מתמקדות בטיפול מקצועי בלבד, כגון טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (cbt) או טיפול תרופתי. גישות אלו עשויות להציע פתרונות ממוקדים לסימפטומים ולמניעים של ההתמכרות, אך לא תמיד מספקות תמיכה רחבה וכוללת לחיים האישיים והחברתיים של המתמודד.

    הנחות עצמי: שיטות מסוימות כוללות תרגולים עצמיים ושימוש בטכניקות ניהול זמן, אבל לא כוללות את התמיכה הקבוצתית או את העבודה הפנימית המעמיקה שמספקת שיטת 12 הצעדים.

    שיטות נוספות: כוללות בין היתר טיפולים אלטרנטיביים, כמו מדיטציה או יוגה, שניתן לשלבם עם טיפול מקצועי אך לעיתים אין להם את המבנה והגמישות של שיטת
    12 הצעדים.

    למה שיטת 12 הצעדים עדיפה?

    קודם כל מה שאני כותב כאן זאת דעתי שלי, התכנית באופן כללי לא מתערבת לחברים בדרכים נוספות שהם משתמשים ועושה להם טוב. התכנית איננה נגד אף תכנית או דרך וכל חבר רשאי לעשות מה שמרגיש לו שעושה לו טוב. אפשר לשלב את התכנית של 12 הצעדים עם כל אחד מהטיפולים שכתבתי קודם או שילוב של כל דבר אחר. אפילו ביל וילסון שהקים את התכנית ניסה אפילו להשתמש בדיאטה מסוימת שכללה כרוב כבוש. הכל טוב. אנחנו בתכנית לא נגד שום דבר. אנחנו בעד כל דבר שיעשה לך טוב.

    מה שאני כותב זה מה התכנית נתנה לי. מה אני מצאתי בה:

    תמיכה משולבת – התמיכה הקבוצתית בשיטת 12 הצעדים מספקת אוזן קשבת, הבנה ותחושת שייכות, דבר שיכול להיות קרדינלי לתהליך ההחלמה.

    תהליך מסודר – השיטה מספקת מסגרת מסודרת לעבודה פנימית ולשינוי עצמי, מה שמוביל לשינוי עמוק ומקיף יותר מאשר טיפול שטחי או נקודתי.

    גמישות רוחנית – אין צורך באמונה דתית ספציפית כדי להיעזר בשיטה; העיקר הוא ההכרה בכוח חיצוני או אפילו רק נכונות שכוח כזה קיים או תמיכה שמסייעת להתמודד עם ההתמכרות, מה שמאפשר התאמה אישית.

    העברת הידע – העזרה לאחרים בתהליך יכולה לסייע ליצירת תחושת משמעות, ומאפשרת שימור של השינויים שהושגו.

    לסיכום

    מה אגיד לך, שיטת 12 הצעדים מציעה לי גישה מקיפה לחיים, תומכת ומסודרת להחלמה מהתמכרות לפורנוגרפיה אבל לא רק. הפורנוגרפיה כפי שגיליתי בהמשך הדרך שלי הייתה רק סימפטום למחלה שלי. המחלה שלי הרבה יותר עמוקה מלומר ‘אני מכור לפורנוגרפיה או לאוננות כפייתית, למין עם אחרים או מה שלא יהיה…’

    השיטה מתמקדת בעבודה פנימית מעמיקה ובפתרון עומק ושינוי התפיסה והגישה שלי לחיים. התכנית נותנת לי תמיכה קבוצתית, ותהליך שיקום רחב שיכול להוביל לתוצאות ארוכות טווח ומקיפות כפי שאני רואה אותם בחברים וותיקים שמגיעים לתכנית ומלמדים אותי את הדרך.

    אני אסיר תודה לתכנית הזאת, לקבוצות ולחברים לדרך. בלעדיהם אני לא יודע אם ואיך הייתי מצליח להשתקם ולעלות על דרך. אני אסיר תודה לספונסר שלי, לשעות על גבי שעות שהוא מקשיב לי ומדריך אותי בדרך. אין דבר בעולם שאפשר להשוות לזה. זה הדבר הכי נפלא בתכנית הזאת, זה פשוט דבר שהוא לא יאומן! אני אסיר תודה לאלוקים שבחר בי והביא אותי לתכנית ושהוא מלווה אותי כל יום ויום ולא משאיר אותי לבד. אני מקווה להמשיך בתכנית הזאת עד סוף חיי.

     

     


    הערהכל הנאמר כאן הוא מעולמו ומניסיונו כוחו ותקוותו של הכותב בלבד. עם זאת שהכותב הולך בדרך תכנית 12 הצעדים, אין הנאמר כאן מייצג את תכנית 12 הצעדים. הכותב לא מייצג את תכנית 12 הצעדים הוא הולך ומיישם את התכנית. וכל הנאמר כאן זהו דעתו שלו בלבד.