Skip to content
דף הבית » סיפורים » הנס של התכנית

הנס של התכנית

    ברוך הבא חבר חדש, אני לפני הכל רוצה לברך אותך ולאחל לך שתכיר בנס שקורה ברגע הזה, יש הרבה חברים שסובלים מהמחלה שלנו בחוץ מנסים לפתור אותה בכוחות עצמם ללא הצלחה, אבל לך קרה נס, מישהו איכשהו, המציאות, אלוהים, חיברו אותך אלינו לתוכנית לפתרון של 12 הצעדים.

    אז מה אתה צריך לעשות בשביל להחלים איתנו?

    קודם כל אתה צריך להמשיך לבוא, הראש שלנו תמיד יספר לנו סיפורים, למה כן, למה לא, אולי אני כן שייך לפה, אולי אני לא שייך לפה, ולרוב ינסה להרחיק אותך מהמקום הזה שהגעת אליו, לפה, אז אנחנו אומרים אצלנו תן צ’אנס. תגיע ל- 6 מפגשים ברציפות בלי לשפוט, פשוט תגיע עם הרגלים, תשב ותקשיב, ואז לאט לאט תבין אם אתה שייך אלינו.

    ספונסר

    דבר שני קח לך חונך לדרך – ספונסר שילווה אותך בעבודת הצעדים, בסוף ההחלמה היא תוצאה של עבודה של 12 צעדים פשוטים שאם תבצע אותם אז יקרו לך ניסים, יקרה לך מה שקרה לי ולאחרים אחרי כל כך הרבה שנים של סבל אובדן שפיות חוסר שליטה, וחוסר התנהלות לפי רצון שפוי. כל אלה גרמו לי להגיע למקומות ולדברים שבחיים לא חלמתי שאני אגיע אליהם, וגם שלא רציתי בכלל להגיע אליהם. הרצון שלי לקח אותי לשם ממקום של חוסר שליטה.

    דבר נוסף, זה לא בושה לבקש עזרה, בהמשך לספונסר, תתחיל להתחבר לחברים תחליף טלפונים קח לך טלפונים של חברים אחרים, ותתחיל לדבר איתם, תיצור קשרים עם ‘חברים לדרך’ כי הם מי שיהיו לצידך ברגעים הטובים וברגעים הקשים שעוד צפויים בדרך וזה בסדר – זה נורמלי, יהיו ימים טובים יותר וימים טובים פחות אבל קח לך חברים לדרך לא צריך להישאר עם זה לבד.

    אלה העצות הבסיסיות המעשיות בשבילך.

    למה אני פה?

    אני איבדתי שליטה על החיים שלי, פעלתי בניגוד לרצון שלי, לא יכולתי לשאת את הרגשות שלי ואת ההרגשות שלי. כושר השיפוט שלי שהוא מאוד חכם הביא אותי למקומות לא טובים שפגעו בי ופגעו במשפחה שלי, פגעו בפרנסה שלי, פגעו בחיים שלי ובקרובים אלי.

    מבחינה מינית אני פגעתי באשתי אחרי זה בגידות רבות, אחרי זה רומנים במקביל, אחרי זה מין בתשלום ומין לא מוגן ברחבי העולם, אחרי זה יחסי מרות עם חקירה במשטרה, אז כן… כמו שאמרתי לאן התדרדרתי מבחינה מינית ואני איבדתי שליטה על החיים שלי שם, כן גם הריון מחוץ לנישואין, עוד תחתית שלי וכל פעם המחלה הלכה והחמירה.

    אסירות תודה שאלוהים הוביל אותי בנס לתוכנית, בתוכנית לימדו אותי ולמדתי, שהבעיה שלי זה לא מין, הבעיה שלי זה שאני מנסה לפתור בעיה רוחנית באמצעות דברים פיזיים. הבעיה הרוחנית שלי זה לקבל את עצמי ולאהוב את עצמי ואת הנשמה שאלוהים נתן לי להיות מי שאני ולהיות מי שאני בדרך שהוא רוצה ולא בדרך שאני רוצה.

    כי כל פעם שזה התנגש לי או לא הסתדר לי אני ישר ניסיתי לפתור את זה בדרכים שונות… בעצם לא יכולתי לשאת את זה. אז הדרך שלי, הסם שלי, כדי לשאת את הרגשות שלי, היה להשתמש במין. יש כאלה שמשתמשים באלכוהול, יש כאלה בהימורים יש כאלה בסמים, יש כאלה לוקחים סיכונים, יש דרכים רבות לסמם את עצמנו במרחב הפיזי של החיים, אבל זה מעולם לא פתר את הבעיה שלי זה רק החמיר אותה.

    בתוכנית, תוך כדי עבודת 12 הצעדים, הצעדים מלמדים אותי קודם כל לצאת מהריכוז העצמי שלי שהוא שורש המחלה שלי שהוא גורם לי לעיוותי חשיבה, לדרמה של רגשות, לכושר שיפוט לקוי, לחוסר כנות פנימית ולאמונות כוזבות.

    לאחר מכן אני יכול לצאת מעצמי ולבקש עזרה אחרי שאני נעזר באחרים ואני מוכן לוותר על הגישה שפגעה בי עד עכשיו ולהכניס את אלוהים לחיים שלי ללמוד להכיר בו ולהכיר אותו אז מתחילים לקרות לי כל מיני ניסים אחרי זה אני מנקה את העבר שלי אני מתקן אותו, ואחרי זה נשאר לתחזק את הקיים בעזרת כמה פעולות פשוטות של לעזור לאחרים.

    אם זה מדבר אליך אז מקומך אתנו, אם זה רק מצלצל לך מוכר אז תגיע בלי לשפוט ותקשיב ואני מאחל לך שתמצא פה מה שאני וחברי מצאנו פה ושתמשיך אתנו לדרך הגורל המאושר.

    אוהבים אותך 

     


    הערהכל הנאמר כאן הוא מעולמו ומניסיונו כוחו ותקוותו של הכותב בלבד. עם זאת שהכותב הולך בדרך תכנית 12 הצעדים, אין הנאמר כאן מייצג את תכנית 12 הצעדים. הכותב לא מייצג את תכנית 12 הצעדים הוא הולך ומיישם את התכנית. וכל הנאמר כאן זהו דעתו שלו בלבד.